Viac zákazníkov sa chystá nakupovať šperky tohtoročné sviatky, to ukazuje najnovší prieskum z Jewelry Consumer Opinion Council (JCOC). Prieskum ukázal, že 38 % opýtaných plánuje kúpu šperkov v tomto roku, čo je najvyšší počet spomedzi prieskumov v posledných rokoch. "Bezpochyby by klenotníci mali očakávať masívnu sezónu," vraví Martin Hurwitz, generálny riaditeľ MVI Marketing, materskej spoločnosti JCOC.
Účastníci JCOC prieskumu vyjadrili aj predchádzajúci záujem o šperky. Prieskum tiež ukázal, že spotrebitelia hľadajú drahšie možnosti. Opýtaní uvádzajú, že uprednostňujú kvalitné šperky pred bižutériou v pomere dva ku jednej. Navyše, viac než polovica plánuje kupovať aj v obchode aj online, v závislosti od porovnania cien pri oboch spôsoboch nákupu.
Tradičných klenotníkov a obchodníkov by to malo v tomto období dodať odvahu. Očakáva si maximalizácia ziskov, najmä online predajcov, keďže práve tí majú priateľnejšie ceny pre zákazníka. Ľudia majú aj záujem o nakupovanie v kamennom obchode. Spája sa to so zážitkom, obzvlášť romantickom - romantický nákup.
V tomto období sa zákazníci sústreďujú na vyjednávanie ceny. Obchodníka nemá táto skutočnosť zaskočiť, pretože približne 52 % uviedlo, že zľavy budú veľmi dôležité túto sviatkovú sezónu.
A čo vy? Chystáte sa tento rok kupovať nejaký šperk? Nakupujete radšej online alebo v kamennom obchode?